måndag 13 augusti 2012

Hälsporre, konkretisering & inbjudan.

Aj, aj, aj vad jag har ont i foten, eller rättare sagt under vänster hålfot! Jag har känt av detta en tid och i förra veckan även på höger häl. Igår promenerade vi till Hillesgården och åt söndagslunch. På hemvägen hade jag ganska ont och efter denna 1,5 h tur ömmade det rejält kan jag säga. På kvällen begav vi oss ut i skog och mark för att Daniel ville fotografera några eventuella djur eller småkryp. Jag kunde nästan inte gå! :( Då jag vaknade i morse trodde jag att jag skulle behöva kryckor. Det var en fruktansvärd smärta. Inlinkandes på jobb i sakta mak uppsökte jag skolsköterskan som diagnostiserade smärtan till "hälsporre". Då vi slutat bar det raka vägen till apoteket för att inhandla inlägg, voltarenkräm och Ipren. Hoppas att det bättrar på sig snabbt! Jag vet att jag måste vara försiktig och noga med skor och träningsunderlag för all framtid nu, annars blir jag inte av med det och det kommer åter. HUUUU! Det är ju mindre lätt att vara still i mitt yrke. Jag fick även några övningar att göra och jag ska minsann inte slarva med dem inte.

Dagen på jobb har innehållit föreläsning, diskussion och workshop om konkretesring av kunskapsmål. Det är supersvårt att få ner skolverkets kunskapskrav till konkreta och synliga mål för eleverna, men en ack så viktig bit för att lättare kunna utvärdera, sätta nya mål, kommunicera sin kunskap, se meningsfullheten och mycket mer. Det finns ju även flera dilemman med detta att konkretisera och som du förstår tog det sin tid att diskutera. Tankarna surrar än, vilket naturligtvis är bra, men tyvärr brukar jag ha svårt att sluta tänket vid läggdags och får svårt att koppla av och kunna somna.

Nu över till något helt annat! Det kom en inbjudan till Halloweenfest och jag tror att ni kan se vem som pryder denna inbjudan, haha. Jodå, det är Daniel two years ago. Jag minns att det kom några barn och ungdomar som gick "bus eller godis" den kvällen och de blev något skärrade då dörren öppnades och ett gäng vuxna människor spökat ut sig på olika vis. Den otäcka flourtanten var en av dem. Anledningen till flourtanten var enligt den utklädda personen att hon var jäkligt otäck! I simply just love den tolkningen =)



Ps! Vi har inte hört något från AC än, mer än att paketet kommit fram till dem.

Over and out, dags att stappla (med min onda hälsporre) till spisen.

Inga kommentarer: