söndag 6 januari 2013

Jobbstart & öppnar igen.

Här sitter jag över en skål youghurt och försöker få ögonen att öppna sig. i dag är det jobbstartardag efter en lång, skön julledighet. Mannen har varit i väg sedan länge och själv är väskorna packade för Halmstad högskola och litteraturseminarium samt föreläsning. Innan dess ska det jobbas med dokumentation på jobb. Dessa bitar är "baksidan" av läraryrket enligt mig, dokumentation. Jag längtar efter mina elever nu och har gjort så i ett antal dagar. Det måste vara den mycket sköna, lugna ledighet vi haft tillsammans jag och Daniel som gör att jag känner denna starka dragningskraft i år. Sen är de ju så roliga att jobba med också, de små liven :)

I dag öppnar Abba Adoptions åter efter juluppehållet! Det har varit segt att veta att de haft stängt ett par veckor men nu så väntar vi på ett helt ösregn av barnbesked till Sverige eller hur?

Överföringen av bilder via fungerar ännu inte men det sägs att det är ett problem som Blogger jobbar på. Hoppas det och att det löser sig inom kort. Tills dess måste inläggen tyvärr bli bildlösa.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Eva sa...

Använd Blogger-appen på mobilen till bilderna så länge! Funkar kanon!

Kram och ha en bra vecka!