onsdag 30 januari 2013

Lillördag

Eftersom det i dag är lillördag och en facebookvän tog sig ett glas rött, tänkte jag att jag inte skulle vara sämre utan kvickt bryggdes det kaffe och raskt slogs det upp en Baja päron i glaset because I´m worth it!

Under en lektion i att skriva sig till läsning via datorer, tänkte jag att eleverna skulle få prova på en övning vi inte tidigare gjort. Den gick ut på att leta ledtrådar i korridoren, minnas dem och tala om för skrivkompisen som skrev ner ledtråden på datorn. En av mina ettor som varit sjuk ett par dagar hoppar upp och ner på stolen, ler med hela ansiktet, viftar med händerna i sidorna och utbrister -Iiiiiiii här har man varit sjuk och så ska vi göra nåt sånt här kuuuuul!! Hihi, gullungen. Jag blev så VARM och uppriktigt rörd, för det kändes som klockren positiv förstärkning till mig som lärare =) Den räcker gott, och den räcker länge!

Inga kommentarer: