onsdag 2 januari 2013

"Tvångströja på" och nyfödd.

Jag startade dagen med att sätta på mig min mentala "tvångströja" och peppa mig inför den studentlitteratur på 120 sidor med tillhörande dubbellogg som ska finnas med i packningen den 7e, jobbstartsdagen.
Skam den som ger sig. Jag sträckte på axlarna och tog en kopp kaffe och startade. Pjuhhh, det var kväll då jag slutade MEN jag var FÄRDIG =), med just den uppgiften i alla fall ;)


Våra vänner Lindgrens har sedan den 28:e väntats föda sitt andra barn som tippades vara en liten flicka. Jag har efter bästa förmåga satsat/tippat/hejat på denna process så gott som dagligen och sedan nyårsafton (de ville gärna undvika just den dagen, undrar varför? hihi), kollat webbisar men... ingen Bebbe Lindgren. I förmiddags då jag skrev ett sms till H, kom det snabbt ett svar att jodå, det hade kommit ut en tösabit på parkeringen utanför BB (i bilen dock). Jösses, på parkeringen...Hugedamig!
Stort grattis till familjen Lindgren och deras tjej från oss!

Golfabilen slank igenom bildoktorns granskande öga som i ett litet nafs. Tack för det Golfen, I love you.

By the way, nu är bloggen uppe i 18320 besökare sedan den 16 juli. Besökarna kommer från 10 olika länder varav Sverige (såklart) och USA toppar. WOW liksom, vem hade ens kunnat ana att vårt bloggande om adoptionen och däremellan svammel om ditt och datt skulle komma att tyckas intressant av så många. 107 sidvyer per dag i snitt. Jag är häpen, minst sagt, men kul är det! Kommentera gärna någon gång då och då, det är mer upplyftande och peppande för oss än du kan ana.

Inga kommentarer: