tisdag 21 januari 2014

Smörgåsträning

Som de flesta vet kan Leo vara tjinkig med livsmedel som smörgås, clementinfrukthinnor, viss frukt, tomat, gurka m.m. :( Middag, gärna kryddstark sådan, älskar han däremot. Man skulle kunna tro att det hör till hans förflutna, men det stämmer inte. Då var huvudfödan mjölkpulver, majsgröt, snacks och mosade grönsaker.

Nu till saken...idag beslutade jag mig för en ny strategi i smörgåsträningen. Mackan breddes med två sorters pålägg och skars i mindre bitar. Vi hade var sin gaffel och turades om att efter ramsan Elle Belle Bi... få sticka gaffeln i en bit och mumsa den i oss. Ibland blev det ost, ibland leverpastej. Det funkade bra, åtminstone denna gång :)


Efter ett par morgnar då Leo varit arg och orolig vid 4:30, gnytt och klamrat sig fast som ett plåster på mig, hoppas jag att han kunna återfå dina gamla rutiner ganska snart igen.

I kväll blir det middag på stan med en av mina kollegor, något jag ser mycket fram emot.
 
Ps! Jag satte igång en barnskiva vi hade laddat ner då vi var i Sydafrika. Det hör till saken att vi inte spelat just den så mycket sedan dess. Leo blev alldeles stilla, slutade att måla och bara stirrade på cd-spelaren. Jag är övertygad om att han kände igen den och jag skulle så gärna vilja veta vad som rörde sig i hans lilla huvud just vid det tillfället. 
 
Trevlig tisdagskväll alla läsare!

1 kommentar:

sicka sa...

Det är nog mycket som rör sig i lilla Leos huvud.... Haha vad kul med smörgåsträning en macka stracka brukar gå ner. Ha de fint o kram på er.