söndag 26 januari 2014

Biopremiär & restaurangbesök.

Snabbt och lätt bestämde vi oss för att introducera begreppet och upplevelsen Bio(graf) i Leos upplevelseregister. Nya filmen "Bamse och tjuvstaden" var passande. Den varar i 1h och 6 min och Leo är väl förtrogen med karaktärerna, via både bok och dvd.
Det var så kul att se och höra ;) Leos spontana reaktioner på handlingen som utspelade sig framme på bioduken. Då krokodilen i vattnet höll på att få tag i Bamse, var Leo utom sig av oro. -Nej, nej, nej dilen. Inte äta Bamsche. Nej schlåss! hojtade han och hötte mot duken med sitt mycket välbekanta lilla pekfinger.
Vid eftertexten vinkade vår son farväl med orden -Baaa Bamsche! Heeej då Kalma (Skalman), Hej då Lille Kutt, Hej då Bamsche, Hej då famo, Hej då! varav han därefter gjorde sin berömda släng/blås puss.
Gullepågen då!

Vid utgången beslutade vi oss för att även göra ett restaurangbesök och spara gårdagens middagsrester till måndag kväll. -Tack å mycket!, sa Leo artigt och självklart då servitören kom med menyn. När vi sedan skulle beställa frågade jag om det gick att få ett litet glas mjölk åt honom. Leo tittade på servitören, lade huvudet på sned (ni som känner honom ser det nog framför er), log lite samtidigt som han skjöt upp ögonbrynen något i pannan och sa  -Ja tack mlölk. Lite! Mmmm? (undrande som om, är det ok?) haha. Jag bara dööör så gulligt det var. Servitören tyckte nog detsamma för han log och fnissade och fortsatte att le stort hela vägen ut i köket :)

Tack mina älskade grabbar för en helt fantastisk söndag. Jag älskar er massor!




Inga kommentarer: