torsdag 16 januari 2014

Målar & "slabbar"

Idag målar vi. Pennfattningen är det då numera inget fel på, till mamma pedagogs stora lycka ;)



Rätt som det var sa Leo - Titta mamma bil!, när han målade. Sedan blev det - Titta, Bamsche, å Kaaalma (Skalman),  å jaaa lille Kutt! Haha

Då han målade på det nya pappret hade jag just haft kontakt med min svägerska Eva ( Alvas mamma). De väntar ju smått nu i juni och jag sa något i stil med att Eva ska få en bebis. Då målar Leo vidare och utbrister - Eeeeba, bebisch, schäng. JAA Jeppe! guul. Jag undrar jag om Jeppe då är det långa strecket? Visserligen är han ju både lång och smal, men inte så värst gul precis, fniss.


Trots, trots och trots inför middagsvilan gjorde att det tog en evig tid och det slutade med att jag blev riktigt arg. Trist men när ungen min är trött och ska "öva" en stund hos farmor och Kjell igen är det inte kul för någon om han inte sovit en stund. Men nu så... snart dags att väcka honom. 30 min får det bli idag.

Ytterligare en favortisysselsättning är att "slabba" (som vi säger i Skåne), med vatten. Leo kan stå hur länge som helst vid vasken och greja och hälla, om och om igen.






2 kommentarer:

Vår husvagnslogg sa...

Klart att penngreppet sitter!

Åsa sa...

Mina barn älskade också att stå och slabba vid vasken, det syns väldigt bra än idag på vissa köksluckor:))