fredag 17 januari 2014

Vet du vad?

Leo:
Vet du vad?...
Idag kom det snö igen! Jag älskar snö. Man kan ha den till så mycket. Jag gillar att springa, åka pulka, bygga snögubbar, skotta, krypa, gräva och äta den. Tänk va? Så mycket kul med den vita kalla snön.



Jag stannade ute en stund själv när mamma gick in och fixade lunch åt oss. Då åt jag snö på gräsmattan. Mamma sa att det var Pi och Örk, men det tycker inte jag. Hon sa att det var smutsigt och att katten kanske kissat där. Hon svamlar hon...jag ser ju att det är rent och vitt så jag tar mig en rejäl tugga till, så det så!


I kväll kommer moster Emmi och Carl. Åh, vad jag längtar efter att få leka och busa med dem. Jag blev jätteglad när mamma sa att moster ville komma och leka på mitt rum.

Det är fredag idag. Jag såg att mamma hade köpt chips och jag vet att hon gjort det för min skull. Jag brukar få några stycken på en liten tallrik när vi har gäster. Mums!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Men åh så söt du är Leo!
Och visst är snö gott, kallt och smaskigt. Mamma Jenny som har 0 koll! ;)
Kram på er / Linnéa Barnholdt