måndag 13 januari 2014

Snö

Snön föll i fina flingor i kväll, tiddelipom...
Leo och jag pälsade på oss och struntade i att middagsmaten blev supersen. Det gäller ju att passa på. Leo har varit med om snö vid ett tillfälle innan. Då kom det massor under förmiddsgen som regnade bort på eftermiddagen. Det var en stor och minnesvärd händelse för sedan dess har han ofta pratat om snö.
Nu när den föll öppnade jag dörren. - Schnö! Ja, schnö. UT! säger väl allt. Självklart uppfyllde jag den önskan.


Jag drog runt kälken i mörkret då Leo pekade på skolans lekplats och sa att han ville åka kana ( rutschkana). Jag frågade om han verkligen vågade det när det var mörkt och det var ingen tvekan.
Sedan drog jag runt honom på kälken och upptäckte en kulle på skolgården. Där åkte vi tills Leo föll med ansiktet ner i snön. Han grät lite medans jag torkade och sen var der bra igen. Det är en tuff kille den där Crona ;)

Ps! Idag har det inte varit minsta lilla trotsantydan. Tack för det, supergoe unge!



1 kommentar:

Eva sa...

Åh fick ni så mycket snö? Här blev det en del men rätt så sent och idag är det ju knappt nåt kvar *snyft*. Alva som tjatar om att åka pulka hela tiden. Kul att ni hann ut lite i alla fall!

Kram