måndag 20 januari 2014

Händelserik helg

I fredags hade vi besök av Leos älskade moster Emmi och hennes sambo Carl. Leo imponerades återigen över mosters långa, tjocka och fina hår. Han klappade på det och gömde sig under det. På lördagsmorgonen frågade han mig -Emmi hemma? -Ja, svarade jag. Emmi är hemma nu. -Emmi hår ja! sa han. Sötegöte :)

Lördagen som vi sett fram emot kom... Vi skulle på 40-års afterskifest och Leo skulle sova över hos farmor och Kjell, som vi övat inför nu i veckan. Snön yrde så afterskikänslan kom verkligen till sin rätt. Gästerna hade iklätt sig full vintermundering och värdparet hade verkligen fått till den rätta vinterkänslan. Det var halmbalar och träbord, högtalare och discolampor, eldar i trädgården och en snöskulptur med drycker till självservering vid ankomsten.
Visst var det kallt, det var det men ack så orginellt :) Senare under aftonen drog vi oss alla in för att slå klackarna i taket i ordets rätta bemärkelse. Tack Magnus och Karna!
Leo hade funnit sig tillrätta hos farmor och Kjell och ätit bra, lekt och villigt tagit på pyjamas och borstat tänderna efter en mysig sagostund. Inga problem och inga ledsamheter vid insomnandet, SKÖNT att veta och känna. Tack ni också för hjälpen!

Idag har jag och min mamma (således Leos "lyckliga mormor" som hon själv säger), varit på mitt jobb och fått en ny fin arbetsdator som jag testar i skrivande stund :) Leo travar in på skolan som ingenting numera. -Heeeej Jan!, sa han då han såg vår IT-ansvarige. Haha, vilket minne alltså.

Efter skolbesöket begav vi oss för att hämta "lyckliga mormors" nya glasögon och bli bjudna på lunch. Mmmmm måndagslyx!

Leo har tidigare haft problem med "R"-ljudet. Han har övat upp ordet öron, med ett rungande överdrivet skånskt R. Då vi kastade ut granen efter jul sa han också -Va? Ingen gran? med tydligt R. Men idag... då kom det både lera, målar, bra och smörja med tjusiga skånska R. Bravo gossen vår!

Inga kommentarer: