tisdag 14 januari 2014

Leo snackar och tänker.

Leos inlägg:

När vi steg in i affären i morse ville jag inte sitta i "korgen", eller kundvagnen som mamma säger. Jag sträckte mig högt, högt upp och fick tag i en röd korg. Jag sa till mamma att jag kunde själv. Hon sa okej och jag slet på min tunga korg med kaffebönor, tandkräm, kattmat och bullar genom hela affären. När vi kom fram till kassan berättade för Kerstin att det var Bamsetandkräm och att Bamse äter honung och blir stark. Hon förstod inte riktigt allt jag sa men Bamse och stark upprepade hon i alla fall.

Mamma och jag var hos Edvin och hans nya lillebror Gustav och lekte en stund på förmiddagen. Bebisen skrek och jag bad snabbt mamma att hålla honom. Då pussade jag honom på ryggen och klappade på hans mjuka hår.

Jag har fått en sen julklapp av min faster m. familj också. -Va, va e detta? Wow, en heeeescht! , utbrast jag då jag öppnade paketet med en egen häst. Mamma undrade om han skulle heta Grålle. Jag tittade förvånat på henne och svarade - Heschten Olle! Han kan till och med låta när man springer med honom, det du!


Jag kan ju vara ganska kräsen och tramsig med somliga livsmedel, men idag åt jag både palsternacka och fisksoppa och det i mängder. Det är ju bara det att jag gör det när det passar mig själv, bestämd som jag är.

Här sitter jag och tänker...Mamma och pappa säger att de tycker att jag är söt och gullig.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Han var så söt och stark ( som Bamse) när han drog korgen i affären! / Sara

Vår husvagnslogg sa...

Tänk tänk tänk...
Det är en klok liten man ni har. Han undersöker, expreminterar och funderar.
Vilken lycka
Kram
Mia